Dopełnieniem Biuletynu, z uwagi na rosnącą rolę komunikacji wizualnej w dzisiejszym świecie, będzie program TV internetowej Studio Federacja jako forma wzmacniania komunikacji i promocji organizacji FOPMB oraz jej członków. Udział organizacji członkowskich FOPMB w realizacji działania będzie miał też walor edukacyjny i rozwijający kompetencje samych organizacji.
Od czerwca 2015 do listopada 2016 zostanie wyemitowanych 10 programów. Programy o długości ok. 5-6 minut będą realizowane średnio co drugi miesiąc i publikowane w Internecie na stronie FOPMB, na portalach społecznościowych oraz na portalu regionalnym Wrota Podlasia w paśmie ITV w programie ”Podlaska Telewizja Pozarządowa”. Znajdą się w nich wywiady, komentarze, opinie i zapowiedzi wydarzeń ważnych dla działających w Białymstoku organizacji pozarządowych i ich otoczenia. Odbiorcami treści będą głównie ngo i ich partnerzy (jst, biznes, media), ale istotne jest dotarcie do jak najszerszego kręgu widzów.
Ich realizacją od strony merytorycznej zajmą się przedstawiciele organizacji członkowskich FOPMB (2 osoby przy każdym programie) mający doświadczenie w dziennikarstwie obywatelskim i telewizyjnym (obecnie są osoby zainteresowane współpracą). Promocją programów i monitoringiem ich oglądalności zajmie się specjalista /ka ds. promocji i komunikacji ngo. W przypadku niskiej liczby odbiorców będzie rekomendować zmiany w treściach lub dostosowywać kanały dystrybucji i promocji.